Γάμος είναι η τελετή της νόμιμης ενώσεως
Του άνδρα με τη γυναίκα.
Είναι ένας θεσμός που αποβλέπει
Στη ρύθμιση των σχέσεων των φύλων στα πλαίσια
Μιας κοινής συμβιώσεως και στον καθορισμό
Της νομικό-κοινωνικής θέσεως των μελλόντων.
Να γεννηθούν παιδιά με βάση την προσωπικότητα
Των γεννητόρων (υπηκοότητα, εθνικότητα, θρησκεία κ.λπ.).
Νομικά ο γάμος είναι ισόβια κοινωνία βίου
Με έντονο ηθικό κατά βάση χαρακτήρα
Δύο φυσικών προσώπων διαφορετικού φύλου
Που αναγνωρίζεται, ρυθμίζεται και προστατεύεται
Από την έννομο τάξη (Σύνταγμα 1975, Ν1329/ 1983).
Καταβλήθηκε προσπάθεια να διατυπωθούν περί γάμου διάφορες εξελικτικές θεωρίες.
Κατά τη χριστιανική όμως Δογματική, ο γάμος δεν είναι ούτε απλή σύμβαση
Ούτε απλός κοινωνικός δεσμός, αλλά θρησκευτικό μυστήριο
Ένα από τα επτά.
Ο Θεός το ευλόγησε από την πρώτη στιγμή της Δημιουργίας
Λέγοντας στους πρωτοπλάστους "Αύξάνεσθε και πληθύνεσθε" (Γεν. α', 28)
Αλλά και ως Θεάνθρωπος το ευλόγησε στο γάμο της Κανά (Ίω. β', 1-11).
Ο Απόστολος Παύλος χαρακτήρισε το γάμο
"Μύστηριον μέγα εις Χριστόν και είς την Έκκλησίαν" (Εφ. ε', 32)
Που σημαίνει ότι ο γάμος εκτός του ότι είναι μυστήριο και μάλιστα πολύ μεγάλο
Είναι και δεσμός τελείας ενώσεως και αφοσιώσεως, ισόβιος και αδιάλυτος:
Αυτοί τους οποίους "ο Θεός συνέζευξε άνθρωπος μη χωριζέτω" (Ματθ. ιθ' 6).
Του άνδρα με τη γυναίκα.
Είναι ένας θεσμός που αποβλέπει
Στη ρύθμιση των σχέσεων των φύλων στα πλαίσια
Μιας κοινής συμβιώσεως και στον καθορισμό
Της νομικό-κοινωνικής θέσεως των μελλόντων.
Να γεννηθούν παιδιά με βάση την προσωπικότητα
Των γεννητόρων (υπηκοότητα, εθνικότητα, θρησκεία κ.λπ.).
Νομικά ο γάμος είναι ισόβια κοινωνία βίου
Με έντονο ηθικό κατά βάση χαρακτήρα
Δύο φυσικών προσώπων διαφορετικού φύλου
Που αναγνωρίζεται, ρυθμίζεται και προστατεύεται
Από την έννομο τάξη (Σύνταγμα 1975, Ν1329/ 1983).
Καταβλήθηκε προσπάθεια να διατυπωθούν περί γάμου διάφορες εξελικτικές θεωρίες.
Κατά τη χριστιανική όμως Δογματική, ο γάμος δεν είναι ούτε απλή σύμβαση
Ούτε απλός κοινωνικός δεσμός, αλλά θρησκευτικό μυστήριο
Ένα από τα επτά.
Ο Θεός το ευλόγησε από την πρώτη στιγμή της Δημιουργίας
Λέγοντας στους πρωτοπλάστους "Αύξάνεσθε και πληθύνεσθε" (Γεν. α', 28)
Αλλά και ως Θεάνθρωπος το ευλόγησε στο γάμο της Κανά (Ίω. β', 1-11).
Ο Απόστολος Παύλος χαρακτήρισε το γάμο
"Μύστηριον μέγα εις Χριστόν και είς την Έκκλησίαν" (Εφ. ε', 32)
Που σημαίνει ότι ο γάμος εκτός του ότι είναι μυστήριο και μάλιστα πολύ μεγάλο
Είναι και δεσμός τελείας ενώσεως και αφοσιώσεως, ισόβιος και αδιάλυτος:
Αυτοί τους οποίους "ο Θεός συνέζευξε άνθρωπος μη χωριζέτω" (Ματθ. ιθ' 6).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου