Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν

Ο πλησίον μου είναι μια ύπαρξη
Με ίσα δικαιώματα μαζί μου.
Είναι ένας άνθρωπος σαν και μένα
Πλασμένος κατ' εικόνα Θεού.
Κι αφού είναι σαν και μένα
Πρέπει να τον αγαπώ όπως αγαπώ και τον εαυτό μου.
«Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν» (Ματθ. κβ΄ 39).
Πρέπει να τον φροντίζω και να τον προσέχω
Όπως προσέχω τη σάρκα και το αίμα μου
Να του φέρομαι στοργικά, ευγενικά, καλοσυνάτα
Να του συγχωρώ τις αστοχίες
Όπως θα συγχωρούσα και τις δικές μου
Όπως θα 'θελα να συγχωρήσουν κι οι άλλοι τα σφάλματά μου
Και να μου φέρονται με συγκατάβαση.
Δηλαδή, όπως θα 'θελα οι άλλοι άνθρωποι
Να μην παρατηρούν τα λάθη μου
Σαν να μην υπάρχουν, ή να τα αγνοούν με ευγένεια
Με καλοσύνη και μεγαλοψυχία
Το ίδιο πρέπει να κάνω κι εγώ στον αδελφό μου.

Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης

Οι φωτογραφίες είναι από το προσωπικό μου αρχείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άδεια αναδημοσίευσης:

Κάθε Αναδημοσίευση επιτρέπεται υπό τον όρο ότι θα γίνεται αναφορά προέλευσης του ληφθέντος περιεχομένου από τον παρόντα Ιστοτόπο με παραπομπή (link).