Η παράκληση είναι χάρισμα το οποίο επιδιώκει
Να προτρέψει στην αρετή και στην προκοπή.
Δεν έχει στόχο να πείσει, αλλά να συγκινήσει
Και να ενθαρρύνει την καρδιά και τη σκέψη του ανθρώπου
Στην εφαρμογή του θελήματος του Θεού.
Εκείνος που είχε το χάρισμα της "παρακλήσεως"
Όπως ο απόστολος Βαρνάβας
Σημαίνει ότι διακρινόταν από την παρουσία μέσα του
Του "Παρακλήτου" Αγίου Πνεύματος.
Γενικά μέσα στην Αγία Γραφή η παράκληση έχει διπλή σημασί
Άλλοτε σημαίνει παρηγοριά και ενίσχυση και άλλοτε προτροπή ή συμβουλή.
Το "μεταδιδόναι" είναι το χάρισμα που έχει κανείς να προσφέρει
Από τα δικά του πράγματα σε όσους έχουν ανάγκη.
Βέβαια η ελεημοσύνη είναι εντολή του Θεού προς όλους τους ανθρώπους
Ωστόσο ορισμένοι την ασκούν με ξεχωριστό ζήλο, σαν να έχουν κάποια ιδιαίτερη κλίση προς αυτό.
Η προσφορά λοιπόν προς τους πάσχοντες, φτωχούς και εμπερίστατους συνανθρώπους
Πρέπει να γίνεται "εν απλότητι", με απλότητα, ανιδιοτέλεια και χωρίς επίδειξη.
Το χάρισμα αυτό μέσα στην Εκκλησία φανερώνει το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας.
Το "προΐστασθαι" είναι το χάρισμα της ανάθεσης και επιστασίας κάθε καλού έργου.
Ο προϊστάμενος σε κάθε περίπτωση οφείλει να φέρει σε πέρας το έργο που του ανατέθηκε
Χωρίς όμως να έχει εξουσιαστικές και καταδυναστευτικές τάσεις.
Χαρακτηριστικό του ορθού τρόπου της άσκησης του λειτουργήματος του προϊσταμένου
Είναι η "σπουδή", δηλαδή ο ζήλος, η προθυμία και η επιμέλεια.
Έτσι, το χάρισμα αυτό ανήκει σε εκείνους που προΐστανται του καθόλου έργου της Εκκλησίας
Είτε του λειτουργικού, είτε του φιλανθρωπικού, είτε της διοικήσεως
Και μπορεί να ταυτισθεί είτε με το έργο των Αποστόλων είτε με αυτό των Επισκόπων.
Το "ελεείν" είναι χάρισμα γενικότερο του "μεταδιδόναι".
Το έργο της ελεημοσύνης δεν περιορίζεται μόνο στη μετάδοση αναγκαίων υλικών πραγμάτων
Αλλά ακόμη και στην πνευματική στήριξη και ανακούφιση των εμπερίστατων αδελφών.
Η άσκηση του έργου της ελεημοσύνης πρέπει να γίνεται "εν ιλαρότητι"
Δηλαδή με χαρά και απόλυτη ευχαρίστηση.
Η χαρά αυτή και η ευχάριστη διάθεση της άσκησης της ελεημοσύνης
Ξεκινά από την καρδιά του ανθρώπου και αποτυπώνεται στο πρόσωπό του.
Να προτρέψει στην αρετή και στην προκοπή.
Δεν έχει στόχο να πείσει, αλλά να συγκινήσει
Και να ενθαρρύνει την καρδιά και τη σκέψη του ανθρώπου
Στην εφαρμογή του θελήματος του Θεού.
Εκείνος που είχε το χάρισμα της "παρακλήσεως"
Όπως ο απόστολος Βαρνάβας
Σημαίνει ότι διακρινόταν από την παρουσία μέσα του
Του "Παρακλήτου" Αγίου Πνεύματος.
Γενικά μέσα στην Αγία Γραφή η παράκληση έχει διπλή σημασί
Άλλοτε σημαίνει παρηγοριά και ενίσχυση και άλλοτε προτροπή ή συμβουλή.
Το "μεταδιδόναι" είναι το χάρισμα που έχει κανείς να προσφέρει
Από τα δικά του πράγματα σε όσους έχουν ανάγκη.
Βέβαια η ελεημοσύνη είναι εντολή του Θεού προς όλους τους ανθρώπους
Ωστόσο ορισμένοι την ασκούν με ξεχωριστό ζήλο, σαν να έχουν κάποια ιδιαίτερη κλίση προς αυτό.
Η προσφορά λοιπόν προς τους πάσχοντες, φτωχούς και εμπερίστατους συνανθρώπους
Πρέπει να γίνεται "εν απλότητι", με απλότητα, ανιδιοτέλεια και χωρίς επίδειξη.
Το χάρισμα αυτό μέσα στην Εκκλησία φανερώνει το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας.
Το "προΐστασθαι" είναι το χάρισμα της ανάθεσης και επιστασίας κάθε καλού έργου.
Ο προϊστάμενος σε κάθε περίπτωση οφείλει να φέρει σε πέρας το έργο που του ανατέθηκε
Χωρίς όμως να έχει εξουσιαστικές και καταδυναστευτικές τάσεις.
Χαρακτηριστικό του ορθού τρόπου της άσκησης του λειτουργήματος του προϊσταμένου
Είναι η "σπουδή", δηλαδή ο ζήλος, η προθυμία και η επιμέλεια.
Έτσι, το χάρισμα αυτό ανήκει σε εκείνους που προΐστανται του καθόλου έργου της Εκκλησίας
Είτε του λειτουργικού, είτε του φιλανθρωπικού, είτε της διοικήσεως
Και μπορεί να ταυτισθεί είτε με το έργο των Αποστόλων είτε με αυτό των Επισκόπων.
Το "ελεείν" είναι χάρισμα γενικότερο του "μεταδιδόναι".
Το έργο της ελεημοσύνης δεν περιορίζεται μόνο στη μετάδοση αναγκαίων υλικών πραγμάτων
Αλλά ακόμη και στην πνευματική στήριξη και ανακούφιση των εμπερίστατων αδελφών.
Η άσκηση του έργου της ελεημοσύνης πρέπει να γίνεται "εν ιλαρότητι"
Δηλαδή με χαρά και απόλυτη ευχαρίστηση.
Η χαρά αυτή και η ευχάριστη διάθεση της άσκησης της ελεημοσύνης
Ξεκινά από την καρδιά του ανθρώπου και αποτυπώνεται στο πρόσωπό του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου