Η εμπιστοσύνη αυτή
Είναι η έμπρακτη αναγνώριση του Θεού
Ως δημιουργού και προνοητή του κόσμου.
Ξεκινώντας από τη πίστη στο Θεό
Και την εμπιστοσύνη στην πρόνοιά του
Μπορεί ο άνθρωπος μέσα στις μεγαλύτερες θλίψεις
Και τις σκληρότερες δοκιμασίες
Μέσα στις σφοδρότερες συγχύσεις
Και τις σοβαρότερες αντιξοότητες της ζωής του
Να στηρίζεται στην αγάπη και στις αψευδείς επαγγελίες του
Τούτο γαρ εστί πίστις, όταν τις τα υπό του Θεού επαγγελθέντα
Καν μη φαίνητε τούτοις του σώματος οφθαλμοίς, αξιοπιστότερα ηγείται των φαινομένων
Και προ των οφθαλμών κειμένων των ημετέρων (Ιω. Χρυσοστόμου, κατήχησις 8:7).
Η ζωντανή πίστη εκφράζεται με έργα.
Πίστη χωρίς έργα είναι θεωρητική κατάσταση και παραμένει ανενέργητη.
Η σωτηρία ή η καταστροφή του ανθρώπου είναι συνέπεια της πίστης ή της απιστίας του.
Τα καλά έργα δεν αποτελούν μέσα για την εξαγορά της σωτηρίας
Αλλά φυσική εκδήλωση της βίωσής της.
Γι΄ αυτό και τα έργα δεν πρέπει να θεωρούνται ως απλές εξωτερικές εκδηλώσεις
Που κρίνονται ως καλές ή ως κακές με αντικειμενικά κοινωνικά ή ηθικά κριτήρια
Αλλά ως μαρτυρίες της πίστης ή της απιστίας.
Τα έργα εκτός από τον τρόπο ζωής μας είναι ένας ακόμη πρακτικός τρόπος σωτηρίας
Είτε είναι έργα φιλανθρωπίας είτε συμπόνιας, χωρίς την ταπείνωση που είναι μια μεγάλη αρετή
Η οποία πηγάζει από την πίστη, την ορθή αντίληψη δηλαδή περί του Θεού, δεν αποσκοπούν πουθενά.
Είναι η έμπρακτη αναγνώριση του Θεού
Ως δημιουργού και προνοητή του κόσμου.
Ξεκινώντας από τη πίστη στο Θεό
Και την εμπιστοσύνη στην πρόνοιά του
Μπορεί ο άνθρωπος μέσα στις μεγαλύτερες θλίψεις
Και τις σκληρότερες δοκιμασίες
Μέσα στις σφοδρότερες συγχύσεις
Και τις σοβαρότερες αντιξοότητες της ζωής του
Να στηρίζεται στην αγάπη και στις αψευδείς επαγγελίες του
Τούτο γαρ εστί πίστις, όταν τις τα υπό του Θεού επαγγελθέντα
Καν μη φαίνητε τούτοις του σώματος οφθαλμοίς, αξιοπιστότερα ηγείται των φαινομένων
Και προ των οφθαλμών κειμένων των ημετέρων (Ιω. Χρυσοστόμου, κατήχησις 8:7).
Η ζωντανή πίστη εκφράζεται με έργα.
Πίστη χωρίς έργα είναι θεωρητική κατάσταση και παραμένει ανενέργητη.
Η σωτηρία ή η καταστροφή του ανθρώπου είναι συνέπεια της πίστης ή της απιστίας του.
Τα καλά έργα δεν αποτελούν μέσα για την εξαγορά της σωτηρίας
Αλλά φυσική εκδήλωση της βίωσής της.
Γι΄ αυτό και τα έργα δεν πρέπει να θεωρούνται ως απλές εξωτερικές εκδηλώσεις
Που κρίνονται ως καλές ή ως κακές με αντικειμενικά κοινωνικά ή ηθικά κριτήρια
Αλλά ως μαρτυρίες της πίστης ή της απιστίας.
Τα έργα εκτός από τον τρόπο ζωής μας είναι ένας ακόμη πρακτικός τρόπος σωτηρίας
Είτε είναι έργα φιλανθρωπίας είτε συμπόνιας, χωρίς την ταπείνωση που είναι μια μεγάλη αρετή
Η οποία πηγάζει από την πίστη, την ορθή αντίληψη δηλαδή περί του Θεού, δεν αποσκοπούν πουθενά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου