Ο Χριστός όμως δεν είναι αφέντης στους δούλους.
Είναι ο Σωτήρας και ελευθερωτής.
Είναι ο αδελφός των λυτρωμένων
Ο ανεκτίμητος φίλος των σωζομένων
Για τους οποίους έχει ετοιμάσει
Ουράνια βασιλεία χαράς και δόξας.
Αυτός που έδωσε από την αρχή στον άνθρωπο την ελευθερία
Την ξαναδίνει τώρα με τη λυτρωτική του θυσία.
Του δίνει όλα τα μέσα της χάριτος
Να απαλλαγεί από την τυραννία του κακού
Να βαδίσει απρόσκοπτα τον δρόμο της αρετής
Να αποκτήσει την ηθική ελευθερία.
Και η μεν αρχική ελευθερία της βουλήσεως, η θεόσδοτος αυτή δωρεά προς όλους
Είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκλέγει και να προτιμάει υπευθύνως
Μεταξύ δύο αντιθέτων η πολλών διαφόρων εννοιών, πράξεων, αντικειμένων, προσώπων.
Ο σοφός Σειράχ γράφει:
Ο Θεός δημιούργησε απ΄ αρχής ελεύθερο τον άνθρωπο
Και τον άφησε στην ελεύθερη του θέληση και διάθεση.
Εάν θέλεις, θα τηρήσεις τις εντολές του και θα πράξεις όσα είναι ευδοκία πίστεως.
Ενώπιον σου έθεσε φωτιά και νερό, όπου θέλεις, μπορείς ελεύθερα να απλώσεις το χέρι σου.
Ενώπιον των ανθρώπων υπάρχει η ζωή και ο θάνατος.
Εκείνο το οποίο θα θελήσει κανείς και θα προτιμήσει, θα του δοθεί.
Εάν ο άνθρωπος από το φως της πίστεως οδηγούμενος και την χάρη του Θεού ενισχυόμενος
Κάνει καλή χρήση αυτής της ελεύθερης βουλήσεως του
Εάν αγωνίζεται να αποφεύγει το κακό και να πράττει το καλό
Όταν, γενικά, ρυθμίζει και εναρμονίζει την εσωτερική και εξωτερική ζωή του
Σύμφωνα με το θείο θέλημα, τότε προχωρεί στην απόκτηση και καλλιέργεια της ηθικής ελευθερίας.
Η ελεύθερη θέληση του είναι σταθερά πλέον προσανατολισμένη προς τον Θεό και το θέλημα του.
Και όσο ο καιρός παρέρχεται, τόσο ισχυρότερος και αμετακίνητος γίνεται προς την αρετή.
Αυτή είναι το λαμπρό χαρακτηριστικό γνώρισμα της ομοιώσεως μας προς τον Θεό
Ο οποίος έχει σε απόλυτο βαθμό την ηθική ελευθερία
Ώστε να θέλει πάντοτε το αγαθό και μόνο το αγαθό.
Αυτή την ελευθερία εννοούσε ο Κύριος όταν έλεγε προς τους Ιουδαίους
Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει ημάς...
Εάν ο Υιός υμας ελευθερώση, όντως ελεύθεροι έσεσθε (Ιω. 8,32,36).
Η ελευθερία, όπως την προτείνει ο απόστολος Παύλος
Είναι εν Χριστώ ελευθερία και όχι ένα είδος αφηρημένης ελευθερίας, ή και ασυδοσίας.
Η εν Χριστώ ελευθερία είναι υπευθυνότητα.
Αυτό είναι το μέγα αγαθό, για την απόκτηση του οποίου πρέπει συνεχώς να αγωνιζόμαστε.
Αυτό μας αναδεικνύει θεούς κατά χάριν από την παρούσα ακόμη ζωή
Ασύγκριτα ανώτερους από τους του κόσμου σοφούς και κοσμοκράτορες
Από τους πλουσίους και ενδόξους της γης.
Είναι η "ελευθερία της δόξης των τέκνων του Θεού". (Ρωμ. 8.21)
Είναι ο Σωτήρας και ελευθερωτής.
Είναι ο αδελφός των λυτρωμένων
Ο ανεκτίμητος φίλος των σωζομένων
Για τους οποίους έχει ετοιμάσει
Ουράνια βασιλεία χαράς και δόξας.
Αυτός που έδωσε από την αρχή στον άνθρωπο την ελευθερία
Την ξαναδίνει τώρα με τη λυτρωτική του θυσία.
Του δίνει όλα τα μέσα της χάριτος
Να απαλλαγεί από την τυραννία του κακού
Να βαδίσει απρόσκοπτα τον δρόμο της αρετής
Να αποκτήσει την ηθική ελευθερία.
Και η μεν αρχική ελευθερία της βουλήσεως, η θεόσδοτος αυτή δωρεά προς όλους
Είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκλέγει και να προτιμάει υπευθύνως
Μεταξύ δύο αντιθέτων η πολλών διαφόρων εννοιών, πράξεων, αντικειμένων, προσώπων.
Ο σοφός Σειράχ γράφει:
Ο Θεός δημιούργησε απ΄ αρχής ελεύθερο τον άνθρωπο
Και τον άφησε στην ελεύθερη του θέληση και διάθεση.
Εάν θέλεις, θα τηρήσεις τις εντολές του και θα πράξεις όσα είναι ευδοκία πίστεως.
Ενώπιον σου έθεσε φωτιά και νερό, όπου θέλεις, μπορείς ελεύθερα να απλώσεις το χέρι σου.
Ενώπιον των ανθρώπων υπάρχει η ζωή και ο θάνατος.
Εκείνο το οποίο θα θελήσει κανείς και θα προτιμήσει, θα του δοθεί.
Εάν ο άνθρωπος από το φως της πίστεως οδηγούμενος και την χάρη του Θεού ενισχυόμενος
Κάνει καλή χρήση αυτής της ελεύθερης βουλήσεως του
Εάν αγωνίζεται να αποφεύγει το κακό και να πράττει το καλό
Όταν, γενικά, ρυθμίζει και εναρμονίζει την εσωτερική και εξωτερική ζωή του
Σύμφωνα με το θείο θέλημα, τότε προχωρεί στην απόκτηση και καλλιέργεια της ηθικής ελευθερίας.
Η ελεύθερη θέληση του είναι σταθερά πλέον προσανατολισμένη προς τον Θεό και το θέλημα του.
Και όσο ο καιρός παρέρχεται, τόσο ισχυρότερος και αμετακίνητος γίνεται προς την αρετή.
Αυτή είναι το λαμπρό χαρακτηριστικό γνώρισμα της ομοιώσεως μας προς τον Θεό
Ο οποίος έχει σε απόλυτο βαθμό την ηθική ελευθερία
Ώστε να θέλει πάντοτε το αγαθό και μόνο το αγαθό.
Αυτή την ελευθερία εννοούσε ο Κύριος όταν έλεγε προς τους Ιουδαίους
Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει ημάς...
Εάν ο Υιός υμας ελευθερώση, όντως ελεύθεροι έσεσθε (Ιω. 8,32,36).
Η ελευθερία, όπως την προτείνει ο απόστολος Παύλος
Είναι εν Χριστώ ελευθερία και όχι ένα είδος αφηρημένης ελευθερίας, ή και ασυδοσίας.
Η εν Χριστώ ελευθερία είναι υπευθυνότητα.
Αυτό είναι το μέγα αγαθό, για την απόκτηση του οποίου πρέπει συνεχώς να αγωνιζόμαστε.
Αυτό μας αναδεικνύει θεούς κατά χάριν από την παρούσα ακόμη ζωή
Ασύγκριτα ανώτερους από τους του κόσμου σοφούς και κοσμοκράτορες
Από τους πλουσίους και ενδόξους της γης.
Είναι η "ελευθερία της δόξης των τέκνων του Θεού". (Ρωμ. 8.21)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου