Το αίμα του Χριστού μας χαρίζει
Τη δυνατότητα της αληθινής ζωής.
Είναι η δυνατότητα να σωθούμε
Και ο τρόπος για να ζήσουμε
Και στη γη και στον ουρανό ενωμένοι με το Χριστό.
Χάρη στο τίμιο αίμα Του έχουμε την απολύτρωση
Και την άφεση των παραπτωμάτων μας.
Ο Χριστός ως Αρχιερέας
Προσφέρει τη θυσία και ως αμνός προσφέρεται θυσία.
Όπως λέγεται σε ευχή της θείας λειτουργίας
Ο Χριστός είναι "ο προσφέρων και προσφερόμενος".
Είναι "θύτης και θύμα".
Ως θύτης προσφέρει τη θυσία και ως άμωμον θύμα προσφέρει τον εαυτό του θυσία.
Εξαιτίας αυτής της θυσίας εξαγοραστήκαμε και λυτρωθήκαμε από την αιώνια κατάρα
Δηλαδή την ετυμηγορία του Θεού προς τους πρωτόπλαστους
Μετά την παράβαση της εντολής Του και την έξοδό τους από τον Παράδεισο.
Τώρα, με τη θυσία του Χριστού εξασφαλίσαμε και εξασφαλίζουμε άφεση αμαρτιών
Αποκτήσαμε την υιοθεσία από τον Θεό-Πατέρα μας
Γίναμε ξανά πολίτες της βασιλείας των ουρανών.
Ο ιερός Χρυσόστομος αναφέρει το παράδειγμα της γυναίκας που τρέφει το έμβρυο με το αίμα της.
Έτσι και ο Χριστός με τη θυσία Του μας αναγέννησε και μας τρέφει συνεχώς με το αίμα Του.
Στην Παλαιά Διαθήκη το αίμα των ταύρων και των τράγων
Εξάγνιζε τους θρησκευτικά μολυσμένου
Και τους καθάριζε εξωτερικά, σωματικά, "προς την της σαρκός καθαρότητα"
Για να μπορούν να μετέχουν στη λατρεία χωρίς να υποστούν κάποια τιμωρία για τις αμαρτίες τους.
Ο Χριστός όμως ως Μέγας Αρχιερέας πρόσφερε τον εαυτό του
Για να οδηγήσει εμάς στην αιώνια απολύτρωση και όχι στην προσωρινή και εξωτερική καθαρότητα.
Αυτή είναι λοιπόν η αιώνια και απροσπέραστη διαφορά της θυσίας ζώων της Παλαιάς Διαθήκης
Από τη θυσία του άσπιλου και άμωμου Ιησού Χριστού, του μεγάλου Αρχιερέα της Καινής Διαθήκης.
Κατ΄ επέκταση πρέπει να πούμε ότι και ο κάθε χριστιανός
Πρέπει να είναι θύτης και θύμα με την πνευματική έννοια.
Θυσιάζει στο ναό της υπάρξεώς του όλα τα πάθη του
Αλλά και όλες τις δίκαιες και νόμιμες επιθυμίες του.
Θυσιάζει όλα τα δικαιώματά του όπως και ο Χριστός.
Ή ακόμα θυσιάζει και την ίδια του τη ζωή
Για την επικράτηση των αρχών της δικαιοσύνης και της ειρήνης
Και την ανατροπή της αδικίας που επιβάλλουν διάφοροι ισχυροί του κόσμου.
Αυτή η προσωπική θυσία και η προσωπική ιερωσύνη
Είναι που χαριτώνει στο έπακρο τους ανθρώπους κάθε εποχής
Και ενεργοποιεί πλήρως τη Σταυρική θυσία.
Τη δυνατότητα της αληθινής ζωής.
Είναι η δυνατότητα να σωθούμε
Και ο τρόπος για να ζήσουμε
Και στη γη και στον ουρανό ενωμένοι με το Χριστό.
Χάρη στο τίμιο αίμα Του έχουμε την απολύτρωση
Και την άφεση των παραπτωμάτων μας.
Ο Χριστός ως Αρχιερέας
Προσφέρει τη θυσία και ως αμνός προσφέρεται θυσία.
Όπως λέγεται σε ευχή της θείας λειτουργίας
Ο Χριστός είναι "ο προσφέρων και προσφερόμενος".
Είναι "θύτης και θύμα".
Ως θύτης προσφέρει τη θυσία και ως άμωμον θύμα προσφέρει τον εαυτό του θυσία.
Εξαιτίας αυτής της θυσίας εξαγοραστήκαμε και λυτρωθήκαμε από την αιώνια κατάρα
Δηλαδή την ετυμηγορία του Θεού προς τους πρωτόπλαστους
Μετά την παράβαση της εντολής Του και την έξοδό τους από τον Παράδεισο.
Τώρα, με τη θυσία του Χριστού εξασφαλίσαμε και εξασφαλίζουμε άφεση αμαρτιών
Αποκτήσαμε την υιοθεσία από τον Θεό-Πατέρα μας
Γίναμε ξανά πολίτες της βασιλείας των ουρανών.
Ο ιερός Χρυσόστομος αναφέρει το παράδειγμα της γυναίκας που τρέφει το έμβρυο με το αίμα της.
Έτσι και ο Χριστός με τη θυσία Του μας αναγέννησε και μας τρέφει συνεχώς με το αίμα Του.
Στην Παλαιά Διαθήκη το αίμα των ταύρων και των τράγων
Εξάγνιζε τους θρησκευτικά μολυσμένου
Και τους καθάριζε εξωτερικά, σωματικά, "προς την της σαρκός καθαρότητα"
Για να μπορούν να μετέχουν στη λατρεία χωρίς να υποστούν κάποια τιμωρία για τις αμαρτίες τους.
Ο Χριστός όμως ως Μέγας Αρχιερέας πρόσφερε τον εαυτό του
Για να οδηγήσει εμάς στην αιώνια απολύτρωση και όχι στην προσωρινή και εξωτερική καθαρότητα.
Αυτή είναι λοιπόν η αιώνια και απροσπέραστη διαφορά της θυσίας ζώων της Παλαιάς Διαθήκης
Από τη θυσία του άσπιλου και άμωμου Ιησού Χριστού, του μεγάλου Αρχιερέα της Καινής Διαθήκης.
Κατ΄ επέκταση πρέπει να πούμε ότι και ο κάθε χριστιανός
Πρέπει να είναι θύτης και θύμα με την πνευματική έννοια.
Θυσιάζει στο ναό της υπάρξεώς του όλα τα πάθη του
Αλλά και όλες τις δίκαιες και νόμιμες επιθυμίες του.
Θυσιάζει όλα τα δικαιώματά του όπως και ο Χριστός.
Ή ακόμα θυσιάζει και την ίδια του τη ζωή
Για την επικράτηση των αρχών της δικαιοσύνης και της ειρήνης
Και την ανατροπή της αδικίας που επιβάλλουν διάφοροι ισχυροί του κόσμου.
Αυτή η προσωπική θυσία και η προσωπική ιερωσύνη
Είναι που χαριτώνει στο έπακρο τους ανθρώπους κάθε εποχής
Και ενεργοποιεί πλήρως τη Σταυρική θυσία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου