Έτσι χαρακτηρίζει ο Απόστολος Ιάκωβος
Την ολεθριότητα του θυμού.
Και οι προφήτες μας αναφέρουν:
"Ανήρ θυμώδης ουκ ευσχήμων" (Παρ. 11,25)
Και "εταράχθη από θυμού ο οφθαλμός μου" (Ψαλμ. 6,8).
Και οι θεόπνευστοί μας Πατέρες τονίζουν με έμφαση:
"Ανήρ θυμώδης κάν νεκρόν εγείρει ουκ έστιν ευπρόσδεκτος".
Αν ο δημιουργός, συνοχέας και κύριος του σύμπαντος
Είναι πράος και ταπεινός
Φαντασθείτε το αποκορύφωμα της διαστροφής και παραμορφώσεως:
Το μόριο της κτίσεως ο άνθρωπος, να είναι σκεύος του θυμού
Τι άλλο είναι ο θυμός παρά η θέση του παραλόγου
Ο τόπος του ολέθρου
Η μερίδα και η φύση του διαβόλου
Αυτή η ίδια η απώλεια σε αντίθεση με το Θεό, που είναι παναγάπη!
Τα αίτια, που προκαλούν το πάθος του θυμού, είναι ποικίλα, αλλά συγγενικά και αλληλοεξαρτώμενα
Αφού τα συνδέει η ιδιοτέλεια, το συμφέρον και γενικά η φιλαυτία.
Όπου επικρατήσει ο ολέθριος ατομισμός δεν απουσιάζει και η σκιά του, που είναι ο θυμός!
Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός
Την ολεθριότητα του θυμού.
Και οι προφήτες μας αναφέρουν:
"Ανήρ θυμώδης ουκ ευσχήμων" (Παρ. 11,25)
Και "εταράχθη από θυμού ο οφθαλμός μου" (Ψαλμ. 6,8).
Και οι θεόπνευστοί μας Πατέρες τονίζουν με έμφαση:
"Ανήρ θυμώδης κάν νεκρόν εγείρει ουκ έστιν ευπρόσδεκτος".
Αν ο δημιουργός, συνοχέας και κύριος του σύμπαντος
Είναι πράος και ταπεινός
Φαντασθείτε το αποκορύφωμα της διαστροφής και παραμορφώσεως:
Το μόριο της κτίσεως ο άνθρωπος, να είναι σκεύος του θυμού
Τι άλλο είναι ο θυμός παρά η θέση του παραλόγου
Ο τόπος του ολέθρου
Η μερίδα και η φύση του διαβόλου
Αυτή η ίδια η απώλεια σε αντίθεση με το Θεό, που είναι παναγάπη!
Τα αίτια, που προκαλούν το πάθος του θυμού, είναι ποικίλα, αλλά συγγενικά και αλληλοεξαρτώμενα
Αφού τα συνδέει η ιδιοτέλεια, το συμφέρον και γενικά η φιλαυτία.
Όπου επικρατήσει ο ολέθριος ατομισμός δεν απουσιάζει και η σκιά του, που είναι ο θυμός!
Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου