Κυριακή των Βαΐων
Σήμερα ο Χριστός εισέρχεται στην πόλη Ιερουσαλήμ.
Η ώρα του Πάθους Του πλησιάζει.
Εκπληρώνοντας το θέλημα του Πατέρα Του
Θα δοκιμάσει, όχι μόνο εμπτυσμούς, κολαφισμούς
Ραπίσματα, ατιμίες, ύβρεις και όλα τα άλλα
Αλλά και την άκρα οδύνη του σταυρικού θανάτου.
Θα θανατωθεί, αλλά θα θανατώσει την αμαρτία
Και τον θάνατο, που αυτή έφερε
Αφού θα την «κατακρίνει εν τη σαρκί αυτού» (Ρωμ. 8, 3)
Ο δικός Του θάνατος δεν θα είναι αποτέλεσμα αμαρτίας
Αλλά άκρας υπακοής στον Θεό Πατέρα.
Γι’ αυτό γίνεται θάνατος ζωηφόρος, δηλαδή ανάσταση και πηγάζει στον κόσμο τη ζωή.
Αν ήταν κι ο δικός Του θάνατος αποτέλεσμα παρακοής και φυγής από τον Θεό, θα γινόταν κι Αυτός αιχμάλωτος του θανάτου και του Άδη και ο άνθρωπος δεν θα εσώζετο.
Αυτό όμως δεν ήταν δυνατό να συμβεί, γιατί η ανθρώπινη φύση Του, ήταν ενωμένη αχώριστα με τη θεία και υπάκουε πάντοτε σ’ αυτή.
Ο Κύριος, ως άνθρωπος, πειράσθηκε από το διάβολο για να υποστεί από το θέλημα του Θεού. Πάντοτε όμως νικούσε τον πειρασμό και τον πειράζονται, με την εμμονή στο πατρικό θέλημα, όσο κι αν αυτό σήμαινε θυσία για την ανθρώπινη φύση Του.
Ήταν μια διαρκής «κένωση».
Ο σταυρικός θάνατός του, η πιο οδυνηρή θυσία, είναι το μέσο που ο διάβολος πίστευε πως θα κατόρθωνε να κάνει τον Χριστό να αρνηθεί το θέλημα του Θεού Πατέρα Του, για να κερδίσει τη φυσική ζωή Του.
Αν αυτό γινόταν, θα ήταν μια κατάκτηση του διαβόλου πάνω στο Χριστό.
Ο Χριστός και μπροστά σ’ αυτή τήν έσχατη οδύνη, δεν «απέστη Θεού».
Δεν αμάρτησε ούτε και στο ελάχιστο.
Δέχθηκε το θείο θέλημα, πέθανε χωρίς αμαρτία στο Σταυρό και έγινε ο Σταυρός Του καταδίκη αυτού που μας καταδίκασε, της αμαρτίας μας, της παρακοής μας και του «εχθρού και εκδικητού» μας διαβόλου.
Γι’ αυτό ο Σταυρός, η «εσχάτη κένωσις» του Χριστού, έγινε η πιο μεγάλη δόξα Του και η ύψωση Του «υπεράνω πάσης αρχής και εξουσίας».
Έγινε θρίαμβος πάνω στο θάνατο και μεταποιήθηκε σε Ανάσταση, ζωή και αθανασία.
«Ιδού γάρ ήλθε διά του Σταυρού χαρά».
Η «Ανάσταση του Χριστού είναι φανέρωση της νίκης Του πάνω στον Σταυρό».
Πηγή: http://agiosvasileiospeiraiws.blogspot.com/
Σήμερα ο Χριστός εισέρχεται στην πόλη Ιερουσαλήμ.
Η ώρα του Πάθους Του πλησιάζει.
Εκπληρώνοντας το θέλημα του Πατέρα Του
Θα δοκιμάσει, όχι μόνο εμπτυσμούς, κολαφισμούς
Ραπίσματα, ατιμίες, ύβρεις και όλα τα άλλα
Αλλά και την άκρα οδύνη του σταυρικού θανάτου.
Θα θανατωθεί, αλλά θα θανατώσει την αμαρτία
Και τον θάνατο, που αυτή έφερε
Αφού θα την «κατακρίνει εν τη σαρκί αυτού» (Ρωμ. 8, 3)
Ο δικός Του θάνατος δεν θα είναι αποτέλεσμα αμαρτίας
Αλλά άκρας υπακοής στον Θεό Πατέρα.
Γι’ αυτό γίνεται θάνατος ζωηφόρος, δηλαδή ανάσταση και πηγάζει στον κόσμο τη ζωή.
Αν ήταν κι ο δικός Του θάνατος αποτέλεσμα παρακοής και φυγής από τον Θεό, θα γινόταν κι Αυτός αιχμάλωτος του θανάτου και του Άδη και ο άνθρωπος δεν θα εσώζετο.
Αυτό όμως δεν ήταν δυνατό να συμβεί, γιατί η ανθρώπινη φύση Του, ήταν ενωμένη αχώριστα με τη θεία και υπάκουε πάντοτε σ’ αυτή.
Ο Κύριος, ως άνθρωπος, πειράσθηκε από το διάβολο για να υποστεί από το θέλημα του Θεού. Πάντοτε όμως νικούσε τον πειρασμό και τον πειράζονται, με την εμμονή στο πατρικό θέλημα, όσο κι αν αυτό σήμαινε θυσία για την ανθρώπινη φύση Του.
Ήταν μια διαρκής «κένωση».
Ο σταυρικός θάνατός του, η πιο οδυνηρή θυσία, είναι το μέσο που ο διάβολος πίστευε πως θα κατόρθωνε να κάνει τον Χριστό να αρνηθεί το θέλημα του Θεού Πατέρα Του, για να κερδίσει τη φυσική ζωή Του.
Αν αυτό γινόταν, θα ήταν μια κατάκτηση του διαβόλου πάνω στο Χριστό.
Ο Χριστός και μπροστά σ’ αυτή τήν έσχατη οδύνη, δεν «απέστη Θεού».
Δεν αμάρτησε ούτε και στο ελάχιστο.
Δέχθηκε το θείο θέλημα, πέθανε χωρίς αμαρτία στο Σταυρό και έγινε ο Σταυρός Του καταδίκη αυτού που μας καταδίκασε, της αμαρτίας μας, της παρακοής μας και του «εχθρού και εκδικητού» μας διαβόλου.
Γι’ αυτό ο Σταυρός, η «εσχάτη κένωσις» του Χριστού, έγινε η πιο μεγάλη δόξα Του και η ύψωση Του «υπεράνω πάσης αρχής και εξουσίας».
Έγινε θρίαμβος πάνω στο θάνατο και μεταποιήθηκε σε Ανάσταση, ζωή και αθανασία.
«Ιδού γάρ ήλθε διά του Σταυρού χαρά».
Η «Ανάσταση του Χριστού είναι φανέρωση της νίκης Του πάνω στον Σταυρό».
Πηγή: http://agiosvasileiospeiraiws.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου