Τι είναι αυτό που κάνει μια προσευχή να είναι φαρισαϊκή;
Δεν είναι οπωσδήποτε κάθε προσευχή που γίνεται φανερά, φαρισαϊκή.
Τι σημαίνουν τα λόγια του Ιησού "είσελθε εις το ταμείον σου";
Στη νομική επιστήμη μαθαίνουμε πως η ίδια πράξη μπορεί να είναι διαφορετική.
Π.χ. η αφαίρεση κινητού πράγματος από την κατοχή ετέρου μπορεί να είναι και μπορεί να μην είναι κλοπή.
Η αφαίρεση κινητού από την κατοχή του άλλου δεν είναι πάντα κλοπή.
Αν αφαιρέσεις από την κατοχή του άλλου ένα πράγμα με την πρόθεση να το φυλάξεις για κείνον, αυτή η πράξη χαρακτηρίζεται ως διοίκηση αλλοτρίων.
Αν το αφαιρέσεις με πρόθεση να το κάνεις δικό σου, αυτό χαρακτηρίζεται ως κλοπή.
Η ίδια, λοιπόν, προσευχή, άλλοτε μπορεί να είναι φαρισαΪκή και άλλοτε όχι.
Εξαρτάται από την πρόθεση του προσευχομένου.
Ο Ιησούς δεν κυριολεκτεί λέγοντας "είσελθε εις το ταμείον σου", όπως δεν κυριολεκτεί ο Απόστολος Παύλος λέγων, ναοί του Θεού εστέ.
Ο Φαρισαίος όσο θα είχε την πρόθεση της προσευχής για το θεαθήναι τοις ανθρώποις, θα προσευχόταν φαρισαϊκώς έστω κι αν προσευχόταν κρυφά.
Κι ο Τελώνης θα προσευχόταν ταπεινά και αληθινά, έστω κι αν προσευχόταν φανερά, εφόσον θα ένιωθε συντριβή στην καρδιά του.
Η συντετριμμένη καρδία είναι το πνευματικό στοιχείο της αληθινής προσευχής.
Τα εξωτερικά στοιχεία βοηθούν απλώς.
Θα μου πείτε γιατί θα προσευχόμασταν φαρισαϊκώς, αν δεν μας έβλεπε κανείς;
Αυτός που θέλει να ξεγελά τους άλλους, θέλει να ξεγελά πρώτα τον εαυτό του.
Είναι αμέτρητες οι περιπτώσεις που οι άνθρωποι επιθυμούν να αυταπατώνται!
Πηγή: http://lagouvardospot.blogspot.gr
Δεν είναι οπωσδήποτε κάθε προσευχή που γίνεται φανερά, φαρισαϊκή.
Τι σημαίνουν τα λόγια του Ιησού "είσελθε εις το ταμείον σου";
Στη νομική επιστήμη μαθαίνουμε πως η ίδια πράξη μπορεί να είναι διαφορετική.
Π.χ. η αφαίρεση κινητού πράγματος από την κατοχή ετέρου μπορεί να είναι και μπορεί να μην είναι κλοπή.
Η αφαίρεση κινητού από την κατοχή του άλλου δεν είναι πάντα κλοπή.
Αν αφαιρέσεις από την κατοχή του άλλου ένα πράγμα με την πρόθεση να το φυλάξεις για κείνον, αυτή η πράξη χαρακτηρίζεται ως διοίκηση αλλοτρίων.
Αν το αφαιρέσεις με πρόθεση να το κάνεις δικό σου, αυτό χαρακτηρίζεται ως κλοπή.
Η ίδια, λοιπόν, προσευχή, άλλοτε μπορεί να είναι φαρισαΪκή και άλλοτε όχι.
Εξαρτάται από την πρόθεση του προσευχομένου.
Ο Ιησούς δεν κυριολεκτεί λέγοντας "είσελθε εις το ταμείον σου", όπως δεν κυριολεκτεί ο Απόστολος Παύλος λέγων, ναοί του Θεού εστέ.
Ο Φαρισαίος όσο θα είχε την πρόθεση της προσευχής για το θεαθήναι τοις ανθρώποις, θα προσευχόταν φαρισαϊκώς έστω κι αν προσευχόταν κρυφά.
Κι ο Τελώνης θα προσευχόταν ταπεινά και αληθινά, έστω κι αν προσευχόταν φανερά, εφόσον θα ένιωθε συντριβή στην καρδιά του.
Η συντετριμμένη καρδία είναι το πνευματικό στοιχείο της αληθινής προσευχής.
Τα εξωτερικά στοιχεία βοηθούν απλώς.
Θα μου πείτε γιατί θα προσευχόμασταν φαρισαϊκώς, αν δεν μας έβλεπε κανείς;
Αυτός που θέλει να ξεγελά τους άλλους, θέλει να ξεγελά πρώτα τον εαυτό του.
Είναι αμέτρητες οι περιπτώσεις που οι άνθρωποι επιθυμούν να αυταπατώνται!
Πηγή: http://lagouvardospot.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου