Στο χάος του κοσμικού κακού που διαταράσσει την ανθρώπινη ύπαρξη με όλες τις προεκτάσεις, αντιπαραβάλλεται η αγιότητα του Θεού, που με την υπέρτατη δύναμή της γαληνεύει και ειρηνεύει τα στοιχεία του σύμπαντος κόσμου.Η αγιότητα, ως αποκλειστική ιδιότητα του Θεού, ξεπερνάει απροσμέτρητα τα ανθρώπινα επίπεδα. Ωστόσο, η αγάπη χωρίς όρια, ο Κύριος και Θεός μας, παρέχει σ’ όλους τη δωρεά “εις το μεταλαβείν της αγιότητος αυτού” (Εβρ. 12, 10).Οι άγγελοι ως κύριο έργο τους έχουν τη δοξολόγηση του Θεού. Ο άνθρωπος καθίσταται δοξολογική ύπαρξη, μιμούμενος τα αγγελικά τάγματα. "Άνθρωποι και άγγελοι συλλειτουργούν το μυστήριο!".
"Άγιος ο Θεός, άγιος ισχυρός, άγιος αθάνατος". Ο Πατήρ, πηγή της αγιότητος, ο Άγιος• ο Υιός, ο Ισχυρός, αυτός που θριαμβεύει πάνω στο θάνατο, το Άγιο Πνεύμα, το ζωοποιό, πνοή της αιώνιας ζωής. (Π. Ευδοκίμωφ)."Ο κόσμος έχει ανάγκη από την αίσθηση ότι τον αγαπά ο Θεός. Αυτό δαμάζει τα πάθη, τονώνει την ελπίδα και ανανεώνει τη δίψα της ζωής". (Αρχιμ. Βασίλειος). Ο Τριαδικός Θεός, "ο τρισαγίω φωνή υπό των Σεραφείμ ανυμνούμενος και υπό των Χερουβείμ δοξολογούμενος και υπό πάσης επουρανίου δυνάμεως προσκυνούμενος" (Ευχή τρισάγιου ύμνου), ήλθε μέχρις εμάς και μας αρπάζει δυνατά για να μας ανεβάσει από τον Άδη στο φως.Δεν είναι οι ικανότητές μας που δίνουν ζωή. Ούτε οι αρετές μας τη Χάρη. Ο Θεός που αγιάζει "τας ψυχάς και τα σώματα" μας χαρίζει τη ζωή Του, την αγιότητά Του. Κι εμείς, εκστατικοί μπροστά στη μεγάλη ευλογία, ευλογούμε και δοξολογούμε το όνομά Του, ζητώντας συγχρόνως και το έλεος Του, χωρίς το οποίο γινόμαστε "γη και σποδός". Γιατί το έλεος Του και η αγιότητά Του θα μας συγχωρήσουν "παν πλημμέλημα εκούσιόν τε και ακούσιον" και θα μας κάνουν να Τον λατρεύουμε "εν οσιότητι πάσας τας ημέρας της ζωής ημών".
π. Ανδρέας Αγαθοκλέους
"Άγιος ο Θεός, άγιος ισχυρός, άγιος αθάνατος". Ο Πατήρ, πηγή της αγιότητος, ο Άγιος• ο Υιός, ο Ισχυρός, αυτός που θριαμβεύει πάνω στο θάνατο, το Άγιο Πνεύμα, το ζωοποιό, πνοή της αιώνιας ζωής. (Π. Ευδοκίμωφ)."Ο κόσμος έχει ανάγκη από την αίσθηση ότι τον αγαπά ο Θεός. Αυτό δαμάζει τα πάθη, τονώνει την ελπίδα και ανανεώνει τη δίψα της ζωής". (Αρχιμ. Βασίλειος). Ο Τριαδικός Θεός, "ο τρισαγίω φωνή υπό των Σεραφείμ ανυμνούμενος και υπό των Χερουβείμ δοξολογούμενος και υπό πάσης επουρανίου δυνάμεως προσκυνούμενος" (Ευχή τρισάγιου ύμνου), ήλθε μέχρις εμάς και μας αρπάζει δυνατά για να μας ανεβάσει από τον Άδη στο φως.Δεν είναι οι ικανότητές μας που δίνουν ζωή. Ούτε οι αρετές μας τη Χάρη. Ο Θεός που αγιάζει "τας ψυχάς και τα σώματα" μας χαρίζει τη ζωή Του, την αγιότητά Του. Κι εμείς, εκστατικοί μπροστά στη μεγάλη ευλογία, ευλογούμε και δοξολογούμε το όνομά Του, ζητώντας συγχρόνως και το έλεος Του, χωρίς το οποίο γινόμαστε "γη και σποδός". Γιατί το έλεος Του και η αγιότητά Του θα μας συγχωρήσουν "παν πλημμέλημα εκούσιόν τε και ακούσιον" και θα μας κάνουν να Τον λατρεύουμε "εν οσιότητι πάσας τας ημέρας της ζωής ημών".
π. Ανδρέας Αγαθοκλέους
Πηγή: http://www.diakonima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου